חברת הבת של קוסקו שיפינג, חברת OOIL דיווחה על רווח נקי של 195 מיליון דולר לשנת 2019, זאת לאחר שהוציאה מהמשוואה את הרווח החד פעמי של 1.15 מיליארד דולר ממכירת מסוף המכולות שלה בלונג ביץ׳. זאת לעומת רווח נקי של 108 מיליון דולר במהלך 2018 אשר ממשיך את המסורת של החברה כאחת מחברות הספנות הבולטות בהובלה הימית. הכנסות הקבוצה גדלו ב-4.7% לעומת 2018 ועמדו על 6.88 מיליארד דולר.
עם זאת, OOIL אמרה כי התחזית לעתיד ״הפכה להיות יותר פסימית״, מכיוון שנגיף הקורונה מתפשט ברחבי העולם ומשפיע על הביקוש של הצרכנים.
חטיבת המכולות של החברה, OOCL, דיווחה על עלייה של 3.8% בנפחים המשונעים בארבעת איזורי פעילותה העיקריים לנפח של 6.95 מיליון TEU בעוד ההכנסות עלו ב-5.2% ועמדו על 6.28 מיליארד דולר.
אזור הפעילות הגדול ביותר של החברה, לפי נפחים, הינו פנים אסיה – ואוסטרליה אשר היווה 44$ מכלל פעילות החברה ורשם ביצועים יוצאי דופן עם עלייה של 6.1% בהיקף ההכנסות שהגיעו ל-1.94 מיליארד דולר. החברה ציינה כי ״הביצועים החזקים הללו הושגו בהקשר של סביבה כלכלית וסחר עולמית לא וודאית.
החברה מסרה כי ״במשך שנים רבות מאזן OOIL היה אחד החזקים ביותר בענף משלוח המכולות. חוזק זה תפס נפח בשנת 2019 על ידי שיפורים בתזרים המזומנים, שגדלו מ- 313.7 מיליון דולר בשנת 2018 ל-452.3 מיליון דולר בשנת 2019״.
מהחברה נמסר עוד כי היא צופה ש-OOCL תמשיך בצמיחתה המתמדת, שלדבריה, הייתה הסיבה מאחורי ההזמנה האחרונה שלה לחמש אניות ענק בנפח של 23,000 TEU. ״אניות אלו, ביחד עם שש אניות בנפח 21,000 TEU שכבר קיימות, הינן בעלות פוטנציאל ליצור לולאה מלאה ועצמאית בסחר אסיה-אירופה״, נמסר.
ביחס לתחזית לעתיד ציינה חברת OOIL כי השוק ״הופך להיות מורכב יותר ויותר, עם שני איתותים סותרים״: בצד החיובי היה צמצום הפער בשילוח מכולות בין היצע לביקוש, והסכם הסחר בשלב הראשון בין ארה״ב וסין. עם זאת, החברה ציינה כי התפרצות נגיף הקורונה יצרה ״כמות אדירה של אי וודאות״.
״אם המגיפה תסלים עוד יותר ברחבי העולם ותימשך זמן רב, ההשפעה לטווח הבינוני והארוך תהיה נרחבת ומשמעותית יותר, וצמיחת הכלכלה העולמית וביקוש משלוח המכולות תקטן", נכתב בהודעת החברה.
נציין כי את חברת OOCL בישראל מייצגת סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית בע״מ.